Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen accepterar du detta. Läs mer om cookies här

en bild
  • Registrering
  • Logga in
  • Language

E-handel på export för livsmedelsföretag

27 aug 2019 8:45 - 15:30 Business Sweden, World Trade Center, Klarabergsviadukten 70, Stockholm

Hitta nya intäktsströmmar för ditt livsmedelsföretag

Med e-handel är världen nära och full av potential. Få koll på hur det fungerar och vad du ska tänka på när du ska sälja livsmedel online mot nya marknader.

Under denna dag presenterar vi hur man på bästa sätt kan förbereda sig inför en internationell satsning av sin e-handel med särskilt fokus på livsmedelsexport. För en lyckad e-handelsexport är det ofta av stor betydelse eller till och med avgörande att anpassa sitt erbjudande lokalt på varje e-handelsmarknad.

Vi går igenom allt ifrån rent exporttekniska frågor såsom produktkrav, tull- och momsregler, dokumenthantering och legala krav till ren marknadspraxis, lokala preferenser och beteendemönster.

Kursen vänder sig till företag och entreprenörer som vill sälja livsmedel online mot kunder (B2C) på andra marknader.

Kursmål

Kursens mål är att ge ökad kunskap och informera om hur man lämpligen går tillväga när man vill ta klivet ut och börja sälja livsmedel online internationellt. Vi går igenom trender, lagar, regelverk och marknadspraxis för global e-handel. Vi presenterar verktyg som företaget kan ha stor nytta av i sina förberedelser för att bli framgångsrika och effektiva internationella e-handelsföretag. Kursen ger även utrymme för case-övningar och erfarenhetsutbyte mellan deltagarna.

Ta chansen och säkra din plats redan nu!

Kostnad: Kostnadsfritt, subventionerat genom Try Swedish programmet. No show avgift om 500 SEK kommer att tas ut för anmälda som inte närvarar.
För anmälan och frågor kan du kontakta:
Linda.laszlo-ek@business-sweden.se eller Christina.stantceva@business-sweden.se
Sista dag för anmälan: 21 augusti.